27 Eylül 2009 Pazar

2 jeton

7 civarıydı saat sanırım , sıkıntıdan lunaparka gittim,
sevmediğim halde hiç.
sağda dönen motorsikletler yoktu artık , ileriye taşımışlar.
pamuk şeker almaya yönelirken 3 kişilik bir aile gördüm..
babası oğluna şart koşarken "en fazla 2 jeton , daha fazlasına ısrar etmek yok bak , bi daha getirmem" derken.. nah getirmezsin dedim. duymadı sanırım.
çocuk ilk jetonunu motorsikletlere harcama konusunda yoğun bir kederli düşünce sonucu karar kıldı.. 1 hakkı giderkenki hüzün duyduğunu öyle iyi bilirdim ki..
onca ışık arasında mutluydu aslında.. ışıklar için orda olduğuna 1 e 10 bahse varım bebek.
ve bir jeton gitti.. küçük mimik değişiklikleriyle , babasının bunu hissedip 2 jeton sınırını tekrar tembihlemesi bir oldu.. ben de elimdeki pamuk şekeri tıkınıyordm tam.
cebime baktım , 2 lira gitti pamuğa , kaldı 3. bi tane jeton aldım .. kendimeydi aslında , sonra diğer kendimi görüp , hafiften yaklaştım.. (paramı sıfırlamamın hüznünü zerre yaşamadım.)
"dostum adın ne?"
- baktı sadece.. ne olduğunu kavrayamadı sanırım..
eğilip yanaklarını sıkarken.. "cem?" dedi..
"nası keyifler " dedim.. annesi ve babasını görmezden geliyordum bi yandan..
aslında bu özgüvene kolay kolay sahip olamazdım ben..
ve sonra elimin arkasında tuttuğum jetonu farkeden anneyle göz göze geldik , gülümsedi , ben de gülümsedim.. bu onaydı , evet jetonu verebilirsin demekti bu.
bu destekle çocuğa"motorsiklete binmekle gösterdiği cesaretin ödülü olan" jetonu uzattım.. parladı gözleri, yansıtmadı çok mutluluğunu , heyoo diyip koşuşturmadı yani. , ama çok çok sevindiğini iyi biliyorum gerçekten, ve "çok teşekkür ederim" demesi , bunu annesinin "teşekkür et abiye" demeden demesi.. bu yansıttı mutluluğunu.. 4 yaşında bi çocuğun "teşekkür ederim" den "çok teşekkür ederim"e terfi edebilmesi nezakettir.. o çocuk adam olurdur.o çocuk mutlu olurdur.
ahtapota binseydim bu kadar mutlu olamazdım.. üstelik bu sayede miğdem de bulanmadı.. öptüm .. iyi akşamlar dedim . "çok teşekkür ederiz" dedi baba.. sanki bağış yapmışcasına.. maddi durumlarının berbat olduğunu düşünmüyorum çok harika olduğunu da düşünmüyorum , ama 2 jetonluk sınırın , cem için ne kadar sinir bozucu olduğunu , ve aslında her seferinde 2 jetondan sonraki , hadi bi jeton daha , bi jeton daha derken 7 ye çıkmasının ne kadar yanlış olduğunu da biliyorum..ve çıkmaması gerektiğini de.. ama 3 de anlaşılmalı (: 3 iyidir.
bi de pamuk alsınlar ama (:

4 yorum:

  1. eheheh utku bey bunlar gerçekden yaşandımı yoksa atmasyon hayalimi :D

    YanıtlaSil
  2. Utku oğlan düzgün insan düzülmüş insan yoo deil şakaydı özrözrözr :D severim sni muah öptüm bide yanaktan oh. bay.

    YanıtlaSil
  3. atmamasyon gerçeksi naz .D
    bide yanahtan oh bira oh çerez oh.

    YanıtlaSil