14 Eylül 2009 Pazartesi

Son çare . kıliyır alt del.

Hatırlarım anasınıfımda bilgisayar aldı babamlar.
maryo vardı ya hani. 4. bölümünden sonrası olmayan oyun.
"bilgisayar maryosu" denirdi..
bilgisayarı ilk öğrenme çabalarım ..
ilk önce ailecek sağ üstteki "çarpı" yı keşfettik. bu kapatırdı.
sonra maryoda sinirlenince bastığım "esc" tuşunu keşfettim.. Ukala üst komşumun "eskeyp"iydi benim "esece"m.
git gide şartlar zorlaştı.
Alt+F4 le tanıştım. kapatırdı bu da.
hayran kalırdım. bu gün ef dört dediğim kombinasyon ; o gün fe dört. olarak telafuz edilirdi.
Türkçe'm de benliğim kadar saftı o dönemler sanırım.
ve son olarak "görev yöneticisi"!
bu son çareydi..
kurtarıcı meleği.
bunu kullanmadan önce bile hala tereddüt ederdim.
bu kurtarıcı meleği .. çok alakasız 3 tuşun kombinasyonu olduğu halde , nasıl bu denli yaygın olarak herkesce kullanılabilir? soruyorum sana lan. kullanma . benim meleğim. kurtarıcım benim sana ne !
evet ctrl+alt+delete ..
ama en garibiyse ctrl.. yıllarca evrim geçirdi bu tuş.. maryo dönemimde "ceterele"ydi..
bi aralar "kıliyır" oldu.. nasıl oldu? ne kıliyırı..işte buna anlam veremiyorum.
ve son olarak kontrol alt delet.
delete bile değil. o bile delet olmuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder